AzerothCore - GridUnload

Indította wlptv, 2018 február 05, 04:39:38 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

wlptv

Hali , egy gyors kérdésem lenne , AzerothCore-t használok Linux Debian 9 alatt , a worldserver.conf -ban a GridUnload 1-es értéken van azaz be van kapcsolva. Elvileg ennek a betöltött területeket amiket nem használnak a playerek egy idő után vissza kellene adnia a ramhoz , de nem adja vissza , csak szép lassan telik a memória. Ez annak az oka , hogy a VPS-emen nincs swap fájl? Létre kellene hoznom swap fájlt ? az megoldhatja a próblémát? Vagy valami más gond lesz?

eztcsekk

Hát logold ki, hogy felszabaditja-e. De amugy van grid unload delay timer is illetve nem minden grid-et unloadol. De olyan 5-6Gb-nál nem kéne több memóriát fogyasztania Wotlk alatt, illetve azért ajánlott 10+ Gb-val elátott VPS-t bérelni sose elég.

wlptv

Játszik 5-10 player a szerveremen , a worldserver 1.75GB rammal kezd , és fél nap után 2.5GB ramnál jár , az normális?

eztcsekk

Idézetet írta: wlptv Dátum 2018 február 05, 08:21:26 DÉLUTÁN
Játszik 5-10 player a szerveremen , a worldserver 1.75GB rammal kezd , és fél nap után 2.5GB ramnál jár , az normális?

Teljesen.

wlptv

#4
De én úgy emlékszem annó a trinitycore 2gb ram felé nem ment , ott szépen ha a playerek pl westfallba voltak az onnan betöltött ramot visszaadta a szerver miután a playerek már nem westfallba voltak meg ilyenek , itt valamiért nem adja

wlptv

Amúgy megnéztük, ha a GridUnload be van kapcsolva a nem használt területet 5 perc után kellene űritenie a memóriában, de ennek semmi nyomát nem tapasztaljuk, tehát nem működik. Ennek mi vagy mik lehetnek a lehetséges okai?

eztcsekk

Idézetet írta: wlptv Dátum 2018 február 06, 11:48:48 DÉLELŐTT
Amúgy megnéztük, ha a GridUnload be van kapcsolva a nem használt területet 5 perc után kellene űritenie a memóriában, de ennek semmi nyomát nem tapasztaljuk, tehát nem működik. Ennek mi vagy mik lehetnek a lehetséges okai?

Hogy nézted meg? Beraktál egy loggert?
Nagyon nem vagyok kompetens a dologban, mert sose használtam Grid Unload-ot hiszen felesleges tehát azt javaslom, hogy te se használd.

hunti

Frostmourne-on be volt kapcsolva a grid unload még sok évvel ezelőtt amikor még 2.4.3 volt fent, de sose mértük hogy működik-e, bár úgy rémlik mintha csökkent volna utána a memória felhasználás. Baj szerintem nem lehet belőle ha be van kapcsolva.

wlptv

Csak akkor egy valamit nem értek , 6GB ram mellé azt írták 100 játékost elbír a szerver , hogyan bír el 100játékost , mikor alapból azt mondjátok 5-6GB ig felmehet a RAM használat

eztcsekk

Idézetet írta: wlptv Dátum 2018 február 06, 04:56:57 DÉLUTÁN
Csak akkor egy valamit nem értek , 6GB ram mellé azt írták 100 játékost elbír a szerver , hogyan bír el 100játékost , mikor alapból azt mondjátok 5-6GB ig felmehet a RAM használat

Attól még hogy 20 playernél 2,5 Gb memória kell neki nem biztos, hogy 100 playernél 5x ennyi kell.

wlptv

#10
Igazából összekevertem a dolgokat , a GridUnload nem az amire én gondoltam , én a dinamikus mapkezelésre gondoltam ami TrinityCore-ban elérhető , ott be lehet állítani a configban , hogy betöltse előre az összes mapot a szerver, vagy ne töltse be és dinamikusan kezelje a betöltéseket , ez sajnos AzerothCore-n nincs benne , tehát itt betölti az adott mapot azt nem fogja dinamikusan visszaadni a memóriának , hanem tárolja folyamat. Ezért van az ha a GridUnload bekapcsolva van akkor memória megtakarítás céljából restart után minden addigi betöltött mapot kitakarít a szerverről és majd a playerek ahogy haladnak kezdi előről a töltögetéseket. Ugye ez a dolog ami TrinityCore-nál nagyon jól meg van oldva, hogy ott dinamikusan kezeli a mapok betöltögetését, mert ha az adott player nem használja már XY zónát akkor kis idő múlva azt a memóriát amit arra a mapra fektetett a szerver visszaadja. Ez sajnos AzerothCore configjában nincs benne

Powered by EzPortal