Sziasztok, keresg
Pontosabban?
Vmap :) Ahova kicsomagoltad dbc t map ot ott kell lennie vmap nak is ha mindet lefutattad csak átmásolod az emud mappájába.
Már megvan, koszi
xD nem is tudtam h erre jó a vmap... :D:D Köszi Blue
Ctrl+c ctrl+v
Mit is csinál a VMAP?
Vmappal kapcsolatban pár beállítás található meg:
vmap.enableLOS = 1
vmap.enableHeight = 1
vmap.ignoreMapIds = "0,1,530,571"
vmap.ignoreSpellIds = "7720"
vmap.petLOS = 1
vmap.enableIndoorCheck = 1
Hogy ezek mit jelentenek?
LOS (Line of Sight) - arra szolgál, hogyha nem vagy azonos szélességben vagy magasságban a célponttal, akkor nem támadhatod, vagy ha akármilyen akadály van köztetek.
Szóval az első funkció ezt engedélyezi.
A második a magasság ellenőrzésére szolgál.
A harmadik kizárja azokat a térképeket, ahol nincs szükség a LOS-ra.
A negyedik letiltja azokat a varázslatokat, amik be vannak oda írva. ID (azonosító)
petLOS -> Ez a peted vagyis kiskedvenced, "démonod"-ra vonatkozik. Felügyeli, hogy a megidézett szörnyed, állatod ne kerüljön a textúra alá + ő se tudjon támadni falon keresztül vagy a LOS-nál leírtak alapján.
Az utolsó arra szolgál (ami egy faszság), hogy ellenőrzi mikor vagy épületen belül. Ha épületen belül vagy, akkor ledob a hátasról, mountról és letiltja azokat a spelleket, amiket kint (OUTDOOR) használhatsz.
Ez mind szép és jó, ha minden működne...
Nos, az indoorcheck és a LOS + az ignoremap működik is rendesen. (Na meg a spelles is)
A gond a petLOS-sal van. És azon tűnődtem, hogy hogyan működhetne ez a világban mászkáló NPC-kre, MOB-okra is.
Mivel ez nincs leírva a config fájlban sehol. A core(mag) nem szabályozza ezeket.
Mi lenne, ha ez is belekerülne a core-ba? Talán jobban működne minden?
Az elméletem az npc.LOS-ra a következő:
- Ha a vmapban szerepel, hogy előtte egy építmény van vagy egy fal vagy akármi, amin elvileg nem lehet átmenni, akkor keressen egy alternatív utat, ahol nincs akadály a karaktered és közte.
- Amikor rádszalad egy mob, akkor kilép az úgymond AImozgásból. (Artifical Intelligence) - Mesterséges Inteligencia által generált mozgás. Na ez ne történjen meg! Maga a támadás is egy olyan mozgás által legyen, ami benne van a mozgáskódjában.
- Textúra ellenőrzés. A vmap tartsa számon, hogy mi az a terület, amin mozoghat a karakter. Ne legyen olyan lehetséges pozíció, ami a textúra alatt van. Minden esetben a textúrára kerüljenek.
- petLOS : a petre is vonatkozzon a textúra ellenőrzés.