Informatikai Barkács Fórum

WORLD OF WARCRAFT SZERVER => Script => A témát indította: Kerge Dátum 2010 december 10, 04:08:34 DÉLUTÁN

Cím: [Script] Általános megoldások
Írta: Kerge Dátum 2010 december 10, 04:08:34 DÉLUTÁN
Hali! Gondoltam Nyitok egy ilyen témát is. Elsősorban azokat szeretném megcélozni, akik nem C++ -ot szeretnének tanulni, csak pl. lenne elég logikájuk, hogy kiegészítsenek egy scriptet, de nem tudják, hogyan is lehet pl. egy ajtót kinyitni.
Például, én is most azt szeretném megtanulni, hogy Deathbringer Saurfang hivatalos scriptjében hogyan csinálhatnám meg, hogy amikor meghal, kinyissa a maga mögött levő ajtót. Ebben kérném illetve kérnénk a segítségeteket.

1. kérdés:
Hogyan lehet ajtót kinyitni, npc halálakor?
2. kérdés
Professor Putricide, mountol mindet... Ez oké, de hogyan szálljunk le? (Timer -> Unmount??)
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: $0undX Dátum 2010 december 10, 04:24:51 DÉLUTÁN
Ezek bonyolultabb dolgok, a scriptekbe kell nyúlni.
Maga az inta scriptje "hivatalosan" cache-eli a go létrehozásakor a guid-ot , és azt kell lekérni a scriptben majd pointert készíteni rá és meghívni a megfelelő függvényét, gondolom OpenDoor, vagy ilyesmi, a player unmontolására meg van unmount függvény.
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Kerge Dátum 2010 december 10, 05:36:04 DÉLUTÁN
Ohh, sry... :S hát ezt nem tudtam :( Én azt hittem, hogy ezek csak olyan dolgok, hogy pl.
Ajtó nem záródik be = +1-2 sor a scriptbe :S
És C++ script mellett szabad használni EventAI-t? Szóval kiegészíteni a C++ -t EventAI-val?
Ha nem akkor $oundX nem lenne kedved ezt a dolgot kijavítani a TC scriptjeiben?
1. Putricide nem unmountol.
2. Saurfang nem nyitja ki az ajtót.
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: tunnr Dátum 2010 december 10, 05:42:37 DÉLUTÁN
saurfang nem nyit ajtót erre van egyszerűbb megoldás is mint h soundot megkérdezet :)
annyi az egész megnézed egy másik boss scriptjében h h nyitja ki az ajtó és meg is vagy :)
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: ident Dátum 2010 december 10, 05:50:07 DÉLUTÁN
Még egyszerűbb, hogy ha hibát találsz, akkor beírod ide:
http://code.google.com/p/trinitycore/issues/list
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: $0undX Dátum 2010 december 10, 06:57:31 DÉLUTÁN
@kerge: Nem. A c++ és az eventai üti egymást, vagy egyik vagy másik. És ugye egyértelmű melyik a jobb ;)
Sajnos sok a dolgom szóval most nem tudom megírni neked.
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Kerge Dátum 2010 december 10, 08:42:19 DÉLUTÁN
THX all!
@$oundX  - semmi baj :D megpróbálkozom :D Bár most launcheren dolgozom, de majd közvetítem a fejleményeket.
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Shyro Dátum 2010 december 12, 11:51:49 DÉLELŐTT
Idézetet írta: Kerge Dátum 2010 december 10, 08:42:19 DÉLUTÁN
THX all!
@$oundX  - semmi baj :D megpróbálkozom :D Bár most launcheren dolgozom, de majd közvetítem a fejleményeket.

Launchert miben írod? Csak érdeklődök, mert mostanában engem is érdekel a Launcher téma.
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: MicroStar Dátum 2010 december 12, 01:37:10 DÉLUTÁN
Launcher:

http://infobarkacs.hu/index.php?topic=5105.0
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Kerge Dátum 2010 december 12, 02:23:05 DÉLUTÁN
Pontosan :D Ott van az is amit én alakítgatok, de ez nem az a téma :)

Nah majd írok, ha sikerült kijavítanom az ilyen dolgokat az ICC scriptekben, amik megakadályozzák a továbbjutást ;)
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Kerge Dátum 2010 december 12, 10:30:48 DÉLUTÁN
Hy all! Elkészítettem az első creature scriptemet, a trinity egyik example-járól lestem, csak az a baj, hogy nem csinál semmit. http://pastebin.com/Y6NdRGL4 (http://pastebin.com/Y6NdRGL4)
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: ident Dátum 2010 december 12, 11:44:42 DÉLUTÁN
Idézetet írta: Kerge Dátum 2010 december 12, 10:30:48 DÉLUTÁN
Hy all! Elkészítettem az első creature scriptemet, a trinity egyik example-járól lestem, csak az a baj, hogy nem csinál semmit. http://pastebin.com/Y6NdRGL4 (http://pastebin.com/Y6NdRGL4)

Itt beállítottad?

http://www.trinitycore.info/index.php?title=Creature_template_tc2#ScriptName
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: $0undX Dátum 2010 december 13, 07:10:32 DÉLELŐTT
ScriptLoader.Cpp -hez hozzá írtad?
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Kerge Dátum 2010 december 13, 03:33:54 DÉLUTÁN
xD tudtam, hogy ez lesz az első kérdés :D:D Elfelejtettem ideírni, hogy IGEN :O
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Shyro Dátum 2010 december 13, 06:06:04 DÉLUTÁN
Idézetet írta: Kerge Dátum 2010 december 12, 02:23:05 DÉLUTÁN
Pontosan :D Ott van az is amit én alakítgatok, de ez nem az a téma :)

Nah majd írok, ha sikerült kijavítanom az ilyen dolgokat az ICC scriptekben, amik megakadályozzák a továbbjutást ;)

Okés, csak azt hittem hogy Te magad írod a cuccost. Bocsi az offért, azért köszi! :)
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Kerge Dátum 2011 január 30, 02:14:20 DÉLELŐTT
valami ötlet a creature scriptre ???  A ScriptLoaderben benne van. Cmake-hez hozzáadva, creature_template.scriptname beállítva...

Illetve olyan kérdésem lenne, hogy van olyan oldal ahol meg lehet nézni trinity függvényeit?
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: $0undX Dátum 2011 január 30, 08:05:28 DÉLELŐTT
gossip script?
mert ha igen akkor npcflag legyen 1 ; valamint ellenőrizd hogy a scripten belül van OnGossipHello és OnGossipSelect hook, és hogy nincs utánuk semmi hányadék.
VS-ben ha létrehozol 1 player osztályú objektumot, majd így hivatkozol rá: playerpointer-> akkor vs kilistázza pl a player osztály összes public függvényét (többnyire ezekre van szükséged) , ha esetleg nem működne akkor próbáld újraindítani vs-t, vagy megnyomni a left ctrl+spacet. ha ez se jönne be akkor töröld csak az intellsense fájlokat és restart vs.
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Kerge Dátum 2011 január 30, 11:03:55 DÉLELŐTT
http://pastebin.com/Y6NdRGL4 (http://pastebin.com/Y6NdRGL4)
Itt láthatod a scriptet, van benne OnGossipSelect is meg OnGossipHello is :S A trinity exampleja átalakítva...


(@$0undX: Egész jól haladok a C++ -ban ;))
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: $0undX Dátum 2011 január 30, 11:18:01 DÉLELŐTT
a script jónak tűnik, scriptloader vagy scriptname lesz a ludas.
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Kerge Dátum 2011 január 30, 11:33:54 DÉLELŐTT
xD egyik sem ludas... de most komolyan :P ScriptLoaderben
felül voidnál: void AddSC_magdi_anyus();
alul: AddSC_magdi_anyus();

creature_template.scriptname: magdi_anyus

npcflag: 1
:P nade akkor ezt hagyjuk. Most nekiálltam egy sokkal egyszerűbbnek, ami majd jobban átlátható lesz, szerintem azzal nem lesz baj. Sima spellezős npc.
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: $0undX Dátum 2011 január 30, 12:55:06 DÉLUTÁN
oks. :)
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Kerge Dátum 2011 január 31, 06:07:12 DÉLUTÁN
Szervusztok :P
Van egy pici gossip scriptem, csak éppen nem akar lefordulni
Error:
Idéz3>..\..\..\..\TrinityCore\src\server\scripts\Custom\lab_area.cpp(31) : error C2512: 'lab_area' : no appropriate default constructor available

A Script: http://pastebin.com/mgEkBk3P (http://pastebin.com/mgEkBk3P)

Lényege:
Egy labirintus végén az npc-nek el kellene teleportálnia...
Próbáltam AreaTrigger scriptet is, de az nem akart működni. Ott nem a fordításnál volt a hoba, csak szimplán nem ment :P


Előre is köszi a segítséget!
EDIT.:
Bocsánat... :S Meg van a hiba BOCSI!
Idéz
public:
   lab_area() : CreatureScript("lab_area") {}
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Bluerák Dátum 2011 január 31, 07:26:39 DÉLUTÁN
Lényeg, hogy sikerült rájönnöd  :)
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: $0undX Dátum 2011 január 31, 09:33:48 DÉLUTÁN
Nem vót konstruktora :D
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Kerge Dátum 2011 január 31, 11:11:33 DÉLUTÁN
jaja :P De am egész jól haladok nem?? :D ezeket már majdnem fejből írom....
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: $0undX Dátum 2011 január 31, 11:24:21 DÉLUTÁN
gj
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Kerge Dátum 2011 február 01, 10:49:05 DÉLELŐTT
Halihó :P
Van egy GameObject Buffer scriptem, aminek az alapját innen a fórumról szereztem be, de átalakítottam.

A következő hibákat kapom:
Idéz
3>..\..\..\..\TrinityCore\src\server\scripts\World\go_scripts.cpp(1171) : error C2236: unexpected 'class' 'go_buffer'. Did you forget a ';'?
3>..\..\..\..\TrinityCore\src\server\scripts\World\go_scripts.cpp(1171) : error C2143: syntax error : missing ';' before ':'
3>..\..\..\..\TrinityCore\src\server\scripts\World\go_scripts.cpp(1171) : error C2059: syntax error : ':'
3>..\..\..\..\TrinityCore\src\server\scripts\World\go_scripts.cpp(1171) : error C2059: syntax error : 'public'
3>..\..\..\..\TrinityCore\src\server\scripts\World\go_scripts.cpp(1172) : error C2143: syntax error : missing ';' before '{'
3>..\..\..\..\TrinityCore\src\server\scripts\World\go_scripts.cpp(1172) : error C2447: '{' : missing function header (old-style formal list?)
3>..\..\..\..\TrinityCore\src\server\scripts\World\go_scripts.cpp(1331) : error C2061: syntax error : identifier 'go_buffer'

Számomra érthetetlen, hogy mért írja a hibákat, amikor ebben a file-ben, már van egy szinte pont ugyan ilyen script is :D (Meg még jó pár...)
És azoknak a mintájára alakítottam át.

Azért egy meglévőhöz írtam hozzá, mert itt m1 xD szóval jó helye van :P
Ebben a fileben található: http://pastebin.com/caWXFiCs (http://pastebin.com/caWXFiCs)
(1153-1277. sor)

Előre is köszi a segítséget!

EDIT.:
player pointert javítottam pPlayer -re...
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: $0undX Dátum 2011 február 01, 12:29:51 DÉLUTÁN
   - Unknown paste ID, it may have expired or been deleted!
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Kerge Dátum 2011 február 01, 12:39:10 DÉLUTÁN
Bosi $0undX nem értem :S:S  ???  :(  :-\

EDIT.:
BOCSI xD felfogtam felraktam mégegyszer...
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: $0undX Dátum 2011 február 01, 12:43:01 DÉLUTÁN
Nem müxik a pastebines linked ... lol
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: tunnr Dátum 2011 február 01, 12:50:11 DÉLUTÁN
érdekes nálam igen:)
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Kerge Dátum 2011 február 01, 12:53:31 DÉLUTÁN
Mert már frissítettem ;) Na, $0undX?  8) Kiszúrtad, hogy mi a baj ???  :-\
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Skyne Dátum 2011 február 01, 12:58:59 DÉLUTÁN
1169. sor: } csere: };
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Kerge Dátum 2011 február 01, 01:06:01 DÉLUTÁN
JEEE! KÖSZÖNÖM! :P IMÁDOM EZT A FÓRUMOT.

Új jelmondatom: "WoWEmuf.org -> A legjobb emberek egy helyen (Minden értelemben!)  ;)"

8) 8) ;) :) :) ;D
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: $0undX Dátum 2011 február 01, 01:17:09 DÉLUTÁN
mobilnetről vagyok per pill ezért 1szer van netem 1szer nincs, így pont lemaradtam de skyne válasza látom segített, :)
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Kerge Dátum 2011 február 01, 01:29:17 DÉLUTÁN
Igen segített :D De már megint én voltam a hülye, mert csak vissza kellett volna néznem az előte levő scriptre, és megláttam volna, hogy mi a baj (jó párszor megtettem :P csak nem vettem észre) :D
De semmi baj $0undX Te is segítettél már eleget :D Nah pihenj! xD
Cím: Re:[Script] Általános megoldások
Írta: Kerge Dátum 2011 február 01, 03:13:46 DÉLUTÁN
Olyan kérdésem lenne, hogy mi a függvénye az item elvételnek?

EDIT.:
Csak azért kérdeztem, mert nem találtam meg MSVC++ -ben a sok 100 lehetőség között :S
Jah, és creature gossip scripthez kellene  ;) :-X

Illetve akkor már megkérdeznék egy másikat is :S
A quest státusz módosításához van függvény? Ha igen akkor mi? Ezt sem találtam meg...
(creature megölése nélkül akarnám a questet "COMPLETE" - ra állítani)

De az is elég, hogyha mondok olyan npc-ket, amik használják ezeket, és akkor kiszűröm én...

Köszi előre is.