Unity játék készítés

Indította Balazs, 2017 február 19, 09:11:46 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

hunti

#15
Nekem discorddal egyrészt az a bajom, hogy bármikor azt mondhatják hogy na most innentől fizetős az egész, vagy hogy csődbe mentünk és innentől minden megszűnik. Másrészt van benne valami ami miatt így megszólal bennem vészcsengő, nem, nem akarom ezt telepíteni és használni. Még nem jöttem rá hogy ez pontosan mitől van, de én inkább maradok saját rendszereknél, végül is megtehetem, van szervergépem.

Munkára pedig nyilván nem használnám, hiszen munkahelyi bizalmas adatokat csak arra érdemes helyen szabad tárolni. Nem olvastam discord használati feltételeit, de gyanítom hogy az ingyenessége mögött minden adatot feldolgoznak amely a felületen átmegy. Amelyik cég pedig nem engedheti meg magának hogy egy self hosted rendszerben tároljon adatot, az használjon google vagy más megbízhatóbbnak tartott rendszert.

Balazs

Igaz amit mondasz, nekem mondjuk megtetszett a discord, de az még mindig zavar, hogy nincs semmi telepítő beállítása, elindítod az installert és onnantól kezdve semmi..... betöltő panel és elindul... még csak azt sem kérdezi meg hogy hova tegye, én meg nem szívesen teszek ilyesmiket a C re.

Viszont így ismerősökkel való beszélgetéshez egyszerű.

eztcsekk

Idézetet írta: hunti Dátum 2017 február 27, 08:07:55 DÉLELŐTT
Nekem discorddal egyrészt az a bajom, hogy bármikor azt mondhatják hogy na most innentől fizetős az egész, vagy hogy csődbe mentünk és innentől minden megszűnik. Másrészt van benne valami ami miatt így megszólal bennem vészcsengő, nem, nem akarom ezt telepíteni és használni. Még nem jöttem rá hogy ez pontosan mitől van, de én inkább maradok saját rendszereknél, végül is megtehetem, van szervergépem.

Munkára pedig nyilván nem használnám, hiszen munkahelyi bizalmas adatokat csak arra érdemes helyen szabad tárolni. Nem olvastam discord használati feltételeit, de gyanítom hogy az ingyenessége mögött minden adatot feldolgoznak amely a felületen átmegy. Amelyik cég pedig nem engedheti meg magának hogy egy self hosted rendszerben tároljon adatot, az használjon google vagy más megbízhatóbbnak tartott rendszert.

Éppenséggel pont a Teamspeak 3 lett fizetős mind szerver oldalon mint kliens oldalon(mobil). Ha ehhez hozzá veszük, hogy a Teamspeak 3 inkább a sebezhetőségével és a back-door-okról volt hírhedt évekig aminek az vetett véget, hogy ma már senki nem használni. (Kivétel Magyarországon).


dio85

Milyen jó hogy Unityről discordra tértetek, pedig kezdett érdekelni a téma :D

Balazs


dio85

Amúgy szerintem UDK4 -el többre mentek. Blueprintek és egyéb dolgok miatt. .. arról nem beszélve  hogy sokszor kevesebb vasat kér mint a unity, és kb 20x szebb grafikával.

Balazs

#21
Idézetet írta: dio85 Dátum 2017 március 19, 09:37:20 DÉLELŐTT
Amúgy szerintem UDK4 -el többre mentek. Blueprintek és egyéb dolgok miatt. .. arról nem beszélve  hogy sokszor kevesebb vasat kér mint a unity, és kb 20x szebb grafikával.

Néztem, valóban sok előnye is van, de mindegyiknek megvan a maga előnye.
Én több éves Unity használat után, biztos nem fogok neki állni 0ról megtanulni és felépíteni mind azt amit eddig a Unityben elértem, mert az összes eddigi munkám, "saját blueprintjeim" nem tudom átvinni.
Szintén nem támogatott az a multiplayeres felhő rendszer amit a Unity játékaimhoz használok.

Az UDK valóban szebb grafikát nyújt még, de meddig?
https://youtu.be/GXI0l3yqBrA
Ez pl 2016 Unity
A Unity is évről évre jobb és több grafikában is, még vannak olyan dolgok amik csak fizetősen érhetőek el, mint pl a fény vissza verődés (GLi) meg egyebek, de évről évre egyre több minden válik elérhetővé az ingyenes verzióban is, lást a Unity 5 előtti verziókban nem voltak ingyenesek az effektek, most meg már azok lettek.

Gép függő, de nekem a Unity Editor mérföldekkel gyorsabb a gépemen, ami nekem sokkal gyorsabb munkavégzést is jelent.
Az hogy melyik játék mennyit eszik, az továbbra is nagy százalékban az optimalizálásától függ, mai napig lehet látni mind kettő programhoz gány munkát, scripteket. Attól mire és hogyan használod.

Szóval rengeteg érv szól mellete is, és ez a lista évről évre nagyobb lesz míg valószínűleg előbb utóbb utol fogja érni az UDK-t.
Kisebb projektekhez most is egyszerűbb választás.

Te egyébként használod, használtad valamelyiket?
Ha igen mire?

dio85

Igen, mind 2-t plusz cryenginet is teszteltem. Anno volt rá lehetőség , sőt unitynél is. UDK ban egyszerűbben megoldod amit unityben. bár mind 3 enginben a multi támogatás eléggé gánya, az az old meg magad ahogy tudod. Aki meg nem vágja a networkingot annyira az tud cumizni rendesen.. Általában mmo teszteket csináltam, bár igaz unityben azt egyszerübben viszonylag. Azt néztem melyik mennyit eszik bizonyos terhelések mellett, és melyikben jobb a kivitelezés.

Balazs

Idézetet írta: dio85 Dátum 2017 március 20, 06:45:31 DÉLUTÁN
Igen, mind 2-t plusz cryenginet is teszteltem. Anno volt rá lehetőség , sőt unitynél is. UDK ban egyszerűbben megoldod amit unityben. bár mind 3 enginben a multi támogatás eléggé gánya, az az old meg magad ahogy tudod. Aki meg nem vágja a networkingot annyira az tud cumizni rendesen.. Általában mmo teszteket csináltam, bár igaz unityben azt egyszerübben viszonylag. Azt néztem melyik mennyit eszik bizonyos terhelések mellett, és melyikben jobb a kivitelezés.

Én már azt hiszem mester szinten vagyok a multiplayerben Unity-ben :D már csak a fantázia szab határt kb.
Az előző üzenetemből azt még kifelejtettem, hogy a Unity Assetstore-ban már vásároltam is nem egy dolgot, amit szintén nem tudok átvinni UDK-ba.

Valóban az első lépések nagyon nehezek voltak és még a mai napig nincs semmi hivatalos online dokumentáció ami lépésről lépésre leírja mi hogy megy multiplayer-ben, amit a youtube-n meg itt-ott találtam azok csak nagy vonalakban bemutatják mi az a multiplayer, de nem térnek ki arra pontosan hogy kell felépíteni, főleg egy komplexebb dolgot, mint pl egy mmo amit említettél.

Ismered a Photon Network-öt? én azt használom Unity-hez.
Legnagyobb előnye, hogy nincs feltétlen szükség szerver gépet bérelned/fenntartanod.

Van valami elkészült alkotásod?

dio85

Ismerem persze, van alap licencem free-s. Smartfox is egész jó. talán könnyebb, persze nincs online server. Jó neked, nekem ilyen téren nem mennek a dolgok. Plusz általában modell hiányok voltak. Annó volt egy engineben egy kb 70%-s projectem, és véletlen leformáztam gépet amin rajt volt... azóta nem nagyon csináltam semmit..

Balazs

#25
Idézetet írta: dio85 Dátum 2017 március 22, 09:39:08 DÉLELŐTT
Ismerem persze, van alap licencem free-s. Smartfox is egész jó. talán könnyebb, persze nincs online server. Jó neked, nekem ilyen téren nem mennek a dolgok. Plusz általában modell hiányok voltak. Annó volt egy engineben egy kb 70%-s projectem, és véletlen leformáztam gépet amin rajt volt... azóta nem nagyon csináltam semmit..

Pár éve volt egy nagy leárazás a Unity store-ba és sikerült nevetséges áron hozzájutnom "lifetime" 100 slot-hoz a photon-nál, azóta használom főleg, de mondjuk pont tegnap borítottak ki, észrevettem hogy frissítették a csomagot amihez ez a lifetime dolog járt... 60 hónapra (5 év) mondom mivan?!
Írtam a supportnak, hogy képzelik ezt, hogy kb 280 eladás utána egy oldalúan lecsökkentik a csomagot, ami egyébként teljes áron nem olcsó...
Erre vissza írja válaszul, hogy muszáj volt valami fix időt adniuk a csomaghoz mert ugye a ifetime nem behatárolt... Írtam is nekik a választ, hogy mégis hogy kalkulálták ki az 5 évet a lifetime-ból?!
Írtam a Unity support-nak is, hogy ez csalás, lopás... stb Kíváncsi vagyok mi lesz... ! napon belül válaszolnak.

Már semmi online nagy cégben nem lehet megbízni lassan.

A 3D modell hiány nálam is vissza térő probléma :D Az utóbbi időben csak nagyon egyszerű lowpoly jellegű dolgot csináltam vagy 2D-t.
Mostanában megtetszettek a 2D dolgok, szerencsére jól értek a photoshop-hoz is szóval így 2D-ben végre nem kell kompromisszumot kötnöm.. azt festek, vágok össze amit csak akarok és jelentősen részletesebb dolgokat és több objekt-et tudok használni 2Dben.

A karakter animáció is sokkal egyszerűbb 2D ben. Ez a legutóbbi amit csináltam :D


dio85

Ez tök jó lett, 2D-ben point and click ami bejön, storyk nagyon jók szoktak lenni. Nos lifetime ugye addig szól míg meg a cég. Szóval be van az határolva, csak nekik nem lenne kifizetődő, de egy rossz marketing fogást így helyre hozni, morbid húzás. Egy cégnek/szolgáltatónak ELSŐ! mindig ELSŐ! a felhasználó, elvégre belőlük van nyeresége. Nos ezt rengeteg Játék készítő cég is elfelejti a kiadók miatt, (tisztelet a kivételnek) ami miatt ugye renget játékost vesztenek. Amúgy lehet jobban járnál egy saját szervert csinálnál(írnál) amit kb beletudsz bármibe illeszteni. Értem úgy hogy kezdetnek sablonként egy csatlakozási pont menne benne, és utána játéktól függően tudnád bővítgetni. Lehet kicsit bonyolultan fogalmazok. Amúgy megírnám nekik ha már a lifetime szerződést átmodosították ami jogilag nem állt helyet, akkor már legalább 10-15 évre tolják ki teljes supportal. Szerintem így lenne korrekt.Vagy ha 5 év akkor rakjanak nagyobb csomagba.

Balazs

dio85 küldtem neked pm-et.
Én is írtam nekik, hogy minimum 30-50 évre kellet volna cserélniük, de attól tartok nem nagyon fognak foglalkozni a dologgal. Talán a többi user-nek fel sem tűnt még a dolog és amúgy is a legtöbb birka beletörődik az ilyesmibe, nem hiszem hogy sokan fognak írni nekik.


hunti

Lifetime csomag módosítása nem szokatlan dolog, sok cég csinálta már, de a már megvásárolt csomagokat vagy nem szokták módosítani, vagy valami normális értéket adnak meg. Egyik cégnél ahol dolgoztam, ott pl lifetime licence volt web kontroll panelre, amit aztán valami 20-30 évre módosítottak, akinek pedig így nem kellett, annak adtak x időt a váltásra, és utána visszafizették a licence teljes árát a licence visszavonása mellett.

Balazs

Ez szuper lenne itt is, de attól tartok itt nem lesz ilyen egyszerű a dolog

Powered by EzPortal