Kezdőknek: egyszerűen waypoint, avagy mozgó npc (Részletesen)

Indította Athmor, 2010 május 24, 01:38:02 DÉLELŐTT

Előző téma - Következő téma

Athmor

Üdv mindenkinek!

Végigolvastam a waypoint-okkal kapcsolatos topic-okat, de egyikben sem találtam olyan leírást, amit egy teljesen kezdő megértene, mindegyik közepes, illetve haladó szinthez készült, így létrehoztam ezt, ahol egy olyan is megérti, aki még soha életében nem tudott arról, hogy létezik egyáltalán ilyen.

(Minden szám, ami az alábbi leírásban található teljesen véletlenszerű, nemtudom melyik NPC-t választottam ki)

(A leírás Trinity Core 2-höz készült!)

1. Rakjunk le egy NPC-t

2. Jelöljük (Targetoljuk) ki az npc-t, majd írjuk be:  .npc inf

3. Miután megnéztük az NPC infóját, kiad egy csomó adatot, ezekből nekünk a GUID utáni szám lesz a fontos, ami a legtöbb trinity core 2 verzióban a kiadott információ kezdő sora. Tegyük fel hogy a kidobott GUID 901.

4a. Ha megvan a GUID, akkor a következö lépés az, hogy a karaktereddel odamész az első ponthoz, ahova szeretnéd, hogy menjen.

4.inf. Az nulladik pont, az, ahova leraktad az npc-t

5.a Miután odaértél az első ponthoz, írd be:  .wp add 9010  (eleinte nem is lehet érteni az összefüggést, de ha jobban megnézed, akkor csak egyszerűen a kapott GUID végére írtam egy nullát)

5.b Ha bírtad a parancsot, akkor zölddel és kékkel ki kell írnia, hogy: PathID: 9010: Waypoint 1 created.

5.c Az előző pontban lévő kiírás azt jelenti, hogy sikeresen leraktad az 1. pontot, ahova az eredeti NPC lerakási helyről elindul.

6a/1 FIGYELEM! -> Waypontot Ne rakj úgy, hogy az npc átmenjen a textúrán, mert az nagyon trehányul néz ki, ha pl egy úton akarod végigvezetni. Inkább rakj több waypoint-ot. Tegyük fel azt szeretnéd, hogy egy ívelt hídon átmenjen, akkor annyi waypointot raksz le, hogy az npc még véletlenül se menjen át a híd textúráján. Ugyanez van domboknál, lejtőknél, hegyeknél etc.

6a/2. Ha azt szeretnéd, hogy ne csak egyszerűen az első lerakott pontig menjen el, akkor le kell raknod egy második pontot is. Ezt az előzőleg használt,  .wp add 9010 parancsal tehetjük meg. Gondolom furcsán hangzik így, hogy semmit sem kell benne változtatni, hogy tudja majd az NPC, hogy a második pontról van szó, de a trinity automatikusan hozzárendeli a következő pont id-t.

6b/1. Most, hogy két pontja van az npc-nek, így a lerakás helyéről elindul az első ponthoz, majd a második pontra az előről, és utána oda vissza járkál az első és a második pont között, de ha te azt szeretnéd, hogy a kezdésponttól, a 0. ponttól induljon újra, akkor visszafele is megkell csinálnod az utat.

6b/2. Visszafele úthoz a következőt kell tenned: Most a karaktereddel a 2. waypoint-on helyezkedsz el (ha ottmaradtál, ahol beírtad a parancsot), ahhoz hogy az npc meginduljon visszafele, raknod kell le mégegy pontot, tegyük fel, hogy te ugyanazt az utat akarod neki szánni, mint ahogy odament a második ponthoz. A következő lépés, odamenni az első lerakott ponthoz (nem kötelező koordinátailag is ugyan oda), majd újból beírod, hogy:  .wp add 9010 . Ezután ki fogja írni, hogy PathID: 9010: Waypoint 3 created.

6b/3. Ha megvagy ezzel, egyszerűen menj oda a lerakott npc-hez, és rakd le a 4. waypoint-ot az eddig használt parancsal:  .wp add 9010

6.inf. Természetesen lerakhasz, akár 1 millió waypointot is, lényegtelen mennyit raksz le, az npc ha törik, ha szakad végig fog rajta menni. (Néhány verzióban, akkor is végigmegy, ha megölik az npc-t, így a hullája fog csúszni a meghatározott útvonalon.)

7a/1. Ha megvagy a waypointok lerakásával, akkor jelöld (targetold) ki az npc-t, aminek mozgást akarsz adni, majd írd be a következőt:  .npc addmove 901 . Az npc addmove után az npc-nek a GUID-je kerül.
7a/2. Ha kész vagy, akkor lépj be a wow szervered adatbázisába, keresd ki a creature_addon nevű táblát, majd szúrj be új rekordot

7b/0. A rekord a következő adatokat tartalmazza:
7b/1. guid -hez az npc-nek a GUID-jét kell beírni.
7b/2. path_id -hez azt a számot kell beírni, mint amit a waypoint lerakásakor használtál, a mi esetünkben 9010
7b/3. A mount résznél adhatsz az npc-nek mountot: ide egy Display id-t kell beírnod. Tegyük fel keresel egy lovat, használod a szokásos  .npc inf parancsot, kikeresed azt a sort, amiben a DisplayID található, innen írod be azt a számot. (Viccelődős kedvében lévő emberkék, akár normál npc-t Display-t is beírhatnak ide, pl.: egy troll kinézetű npc-t és akkor a troll karjára rajka a mozgó npc-t.)
7b/4. bytes1: ide a vizuális részek jönnek:
                     1 = Ülés
                     3 = Alvás
                     7 = Holtnak tetteti az npc-t
                     8 = Térdelés
                     9 = Földalá rakja az npc-t
7b/5. bytes2: ide jöhetnek a másodlagos vizuális effektek (találkoztam már olyan féle tc2 verzióval, ahol ide emote-ot lehet írni, de olyannal is ahol egy spell-t.)
7b/6. emote: ide jön az az emote, amit az npc folyamatosan csinál
Emote-okhoz segítség: http://wowps.org/forum/t440-emote_id_list.html
7b/7. auras: ide legtöbb esetben egy passzív spell kerül, vagy egy olyan spell, aminek a hatása buffot eredményez. (ennek van egy sorrendje is: '<spellID> <index>' . Példa rá:
                   '16380 0' - Láthatatlanná teszi az npc-t.
                   '18950 0 18950 1' - Az npc látni fog más "láthatalan" (stealth, vagy invisible) játékost, vagy npc-t.

8. Ha beállítottunk mindent és úgy gondoljuk minden klappol egymással, akkor már csak a szerver újraindítása van hátra.

9. Ha belogoltál, akkor azt látod, hogy az npc mozog, és megy a meghatározott útvonalon.

10. Ugrálj örömödben, hogy sikerült első waypointos npc-d látrehozni! :D (Ha nem az első, akkor egy mosolyt mindenképpen megér ^^)


Csináltam hozzá egy rövid kis videót is:
http://www.youtube.com/watch?v=-1KfUHtl32c

Remélem sokaknak segítettem ezzel.

$0undX


Szilárd

Java / C# / Swift Programmer

Apple
----------
OS X / iOS User
iPhone 6 Plus
iPad Air 2
MacBook Pro 13" Retina

Athmor



Powered by EzPortal