Szerző Téma: Scriptek berakása Kezdőknek.(Kérésre)  (Megtekintve 6911 alkalommal)

Nem elérhető Raisen

  • Globális Moderátor
  • Elvetemült
  • *****
  • Hozzászólások: 652
  • bigtorrent.eu
    • http://lithiumwow.eu5.org/index.html
  • Op. Rendszer: Windwos 7 x86
Scriptek berakása Kezdőknek.(Kérésre)
« Dátum: 2011 Július 30, 03:48:47 am »
Sok helyen láttam hogy nem megy $0undX leírása szerint a script berakás. Ezt biztosan állítom hogy nem így van $0undX leírása szerint működnie kell. Na de a lényegre térve nagyon részletesen bemutatom leírom de többször ne legyen ez kérdés köszi :)

Ctrl + al nagyíthattok a képre úgy részletesebben látjátok majd ctrl - al vissza mehettek.

Először is lépjünk be a letöltött forráskód mappájába. (Én esetembe skyfire mivel azt használom)



Itt menyünk be az src mappába.



Ezen belül válasszuk ki a server mappát.



Majd ezen belül scripts mappát.



Legvégül ezen belül a custom mappát.



Ide rakjuk be a kívánt scriptet én esetembe npc_reset.cpp



Nyissuk meg a scriptet.



Legalján található egy ilyen rész.

void AddSC_npc_reset();  <----- ez nektek a script neve lesz de az eleje meg fog egyezni ezt jegyezzétek le valahova mert szükség lesz rá.



-----------------------------------------------------------------------------------------


Most nyissuk meg ugyan itt a custom mappába CMakeLists nevezetű fájlt.
Ami benne van töröljétek és ez legyen bent.

set(scripts_STAT_SRCS
  ${scripts_STAT_SRCS}
  )

message("  -> Prepared: Custom")


Na mit is kell itt tenni. Ami scriptet beraktatok a custom mappába és ami a script ide berakjátok ilyen módon.
(én esetembe npc_reset.cpp)


set(scripts_STAT_SRCS
  ${scripts_STAT_SRCS}
  Custom/npc_reset.cpp
)

message("  -> Prepared: Custom")

Ahova én az npc_reset.cpp-t írtam ti oda a saját scriptetek nevét írjátok amit a custom mappába raktatok pl
asd.cpp

set(scripts_STAT_SRCS
  ${scripts_STAT_SRCS}
  Custom/asd.cpp
)

message("  -> Prepared: Custom")

Ha ezzel megvagytok mentsétek.


Most jöhet a cmake.



Felülre a forráskódot rakjuk alulra pedig ahova ki generáljuk a project fájlokat.
Tisztán érthető szerintem mint ha rendesen szervert csinálnánk úgy kell.

Ha megvagyunk ezzel menyünk be ahova elkészítettük a project fájlokat.





Itt mennyünk bele ezekbe a mappákba \src\server\game

itt találunk egy game nevű project fájlt ezt nyissuk be.



Itt a kis háromszöggel nyissuk le.




Itt keressük ki a scripting mappát és nyissuk le a kis háromszög fülel.



ezen belül nyissuk meg a scriploader.cpp fájlt



itt az elején

#include "gamePCH.h"
#include "ScriptPCH.h"
#include "ScriptLoader.h"

Után nyomjuk 3 entert és írjuk be hogy //custom



//custom alá azt írjátok amit megnyitottunk a custom mappába c++ scriptet és a legalján volt található írtam is hogy jegyezzétek fel valahova.
én esetembe void AddSC_npc_reset();
A lényeg hogy figyeljetek a végén legyen pontosvessző
void AddSC_npc_reset();

ez így fog kinézni





Ha megvagyunk tekerjük le a legaljára.



Itt egy ilyen résznek kell lennie



void AddCustomScripts()
{
#ifdef SCRIPTS
    /* This is where custom scripts should be added. */
    
#endif

Itt a /* This is where custom scripts should be added. */
alá egyből írjátok be ugyan azt amit fent csak void nélkül.
úgye fent ezt láthattuk void AddSC_npc_reset();

ide csak így rakjátok be AddSC_npc_reset();
Remélem világos voidot elhagyátok előle.




Ez a rész megvan fent rámentek file ----->save scriptloader.cpp

Majdnem készen is vagyunk menyetek vissza a főmappába és kezdjétek el lefordítani.





Ha kész akkor bin mappába meg kell jelennie ezeknek.



Hogyha nem volt szervered innen folytathatod a leírások szerint viszont hogyha van már szeród nincs más dolgod mint a worldserver.exet felülírni ahol az emud található.

Kiegészítés: Tulajdonképpen ne töröljük a forráskódot ahol elvégeztük a másolást mivel hogyha szeretnél még mást berakni utólag nincs más dolgod mint

újra olvasni amit írtam anyi kiegel

set(scripts_STAT_SRCS
  ${scripts_STAT_SRCS}
  )

message("  -> Prepared: Custom")

résznél pl van egy scripted kgg.cpp néven hozzá rakod íj módon most vegyük bele hogy nektek is npc_reset.cpp volt az első script

set(scripts_STAT_SRCS
  ${scripts_STAT_SRCS}
  Custom/npc_reset.cpp
)

message("  -> Prepared: Custom")

ez az alap így rakod hozzá a másikat

set(scripts_STAT_SRCS
  ${scripts_STAT_SRCS}
  Custom/npc_reset.cpp
  Custom/kgg.cpp
)

message("  -> Prepared: Custom")

szóval új sorba

//custom résznél pedig projecteknél kövi generálásnál ha nem törölted a forráskódot bent marad a régi beírásod és csak alá bedobod void részt ahogy írtam

//custom
void AddSC_npc_reset();
void AddSC_kgg();

Legalján is így
AddSC_npc_reset();
AddSC_kgg();

Szintúgy mentitek és mehet a fordítás. Ha megint lenne később így ismétlitek ezt a folyamatot segíthettek magatokon annyit hogy a forráskódot nem törlitek ahova beraktátok az első scriptet mert ha ezt is berakod a régi beírások a scriptloader.cpp be megmaradnak tehát csak az újakat kell hozzáadnod.


Szerintem érthető leírás remélem a képek sokat segítenek.

Egy kérésem van mivel leírtam az egészet teljesen képekkel fel is töltöttem akkor légyszíves ne legyen még mindig kérdés hogy hogyan kell scriptet berakni.

Esetleges hibák worldserver-t nem fordítja le a visual (Rossz script,Rosszul adtad meg a fájl nevét custom mappába,Valamelyik scriptloader.cpp résznél lehagytál egy kettöspontot esetleg máshova is írtad hogy void vagy épp lehagytad. Revison eltérés.)
« Utoljára szerkesztve: 2011 Július 30, 04:10:16 am írta Raisen »


▀█▀ █▀▀▄ █▀▀ █▀▀█ ▒█▀▀█ █▀▀█ █▀▀█ █░█ █▀▀█ █▀▀ █▀▀ ░ █░░█ █░░█
▒█░ █░░█ █▀▀ █░░█ ▒█▀▀▄ █▄▄█ █▄▄▀ █▀▄ █▄▄█ █░░ ▀▀█ ▄ █▀▀█ █░░█
▄█▄ ▀░░▀ ▀░░ ▀▀▀▀ ▒█▄▄█ ▀░░▀ ▀░▀▀ ▀░▀ ▀░░▀ ▀▀▀ ▀▀▀ █ ▀░░▀ ░▀▀▀

Nem elérhető Bluerák

  • Globális Moderátor
  • Elvetemült
  • *****
  • Hozzászólások: 682
Re:Scriptek berakása Kezdőknek.(Kérésre)
« Válasz #1 Dátum: 2011 Július 30, 12:58:40 pm »
Istenem, mi a ráknak ennyi leírás, ha valaki úgy nem érti meg ahogy Sound leírta az így sem fogja...
Egyébként, pPlayer->IsInCombat() után mért true-val térsz vissza...?

MacBook Pro 13' 2.26 GHZ, 4 GB RAM - White
iPhone 4S 16GB - Black
iPad 3 - Black

NEW PC:
Asus EAH6670 (1GB 128 bit)
AMD FX AM3+ (4x3.8GHZ)
ASRock 970 EXTREME3
8GB RAM

Pixa

  • Vendég
Re:Scriptek berakása Kezdőknek.(Kérésre)
« Válasz #2 Dátum: 2011 Július 30, 03:08:34 pm »
Istenem, mi a ráknak ennyi leírás, ha valaki úgy nem érti meg ahogy Sound leírta az így sem fogja...
Egyébként, pPlayer->IsInCombat() után mért true-val térsz vissza...?

Jobb több mint egy se ;).
Szerintem nem azért készített leírást, hogy értelmetlen hozzászólások legyen mint amivel kezdted a mondatot, hanem pl, ha valaki elakad kérdez.

UPDATE: Grat a tutorialhoz jó részletes leírás főleg, hogy jó minőségű képekkel fokoztad ezt.
« Utoljára szerkesztve: 2011 Július 30, 03:12:35 pm írta Pixa »

Nem elérhető Raisen

  • Globális Moderátor
  • Elvetemült
  • *****
  • Hozzászólások: 652
  • bigtorrent.eu
    • http://lithiumwow.eu5.org/index.html
  • Op. Rendszer: Windwos 7 x86
Re:Scriptek berakása Kezdőknek.(Kérésre)
« Válasz #3 Dátum: 2011 Július 30, 08:04:17 pm »
Idézet
Egyébként, pPlayer->IsInCombat() után mért true-val térsz vissza...?

Azért hogy valamibe bele tudjál kötni. A scriptet nem én írtam de szerintem tutorialnak így is megfelel ha nagyon zavar kérdezd meg Chronicwrathot hogy miért úgy van.


Update: 2 van fent az enyémmel együtt hú de sok.
Nem értem mi a gond azzal ha érthetően le van írva mit hogyan kell. Nem kell fennakadni hogy mi van a scriptbe írva. A nagyon kezdők a configba nem igazodnak ki akkor egy pár részletből nem fogják tudni mivan és szerintem ez abszolút nem gond hogy a kezdőknek készítettem egy részletes leírást képekkel.
« Utoljára szerkesztve: 2011 Július 31, 12:16:22 am írta Raisen »


▀█▀ █▀▀▄ █▀▀ █▀▀█ ▒█▀▀█ █▀▀█ █▀▀█ █░█ █▀▀█ █▀▀ █▀▀ ░ █░░█ █░░█
▒█░ █░░█ █▀▀ █░░█ ▒█▀▀▄ █▄▄█ █▄▄▀ █▀▄ █▄▄█ █░░ ▀▀█ ▄ █▀▀█ █░░█
▄█▄ ▀░░▀ ▀░░ ▀▀▀▀ ▒█▄▄█ ▀░░▀ ▀░▀▀ ▀░▀ ▀░░▀ ▀▀▀ ▀▀▀ █ ▀░░▀ ░▀▀▀

$0undX

  • Vendég
Re:Scriptek berakása Kezdőknek.(Kérésre)
« Válasz #4 Dátum: 2011 Július 30, 10:01:44 pm »
Szép leírás.
De blueráknak részben igaza van, építő jellegű a hozzászólása, nem kell oltani :)

Nem elérhető Bluerák

  • Globális Moderátor
  • Elvetemült
  • *****
  • Hozzászólások: 682
Re:Scriptek berakása Kezdőknek.(Kérésre)
« Válasz #5 Dátum: 2011 Július 31, 01:14:24 pm »
Nem offenseként írtam, csak megjegyeztem.

MacBook Pro 13' 2.26 GHZ, 4 GB RAM - White
iPhone 4S 16GB - Black
iPad 3 - Black

NEW PC:
Asus EAH6670 (1GB 128 bit)
AMD FX AM3+ (4x3.8GHZ)
ASRock 970 EXTREME3
8GB RAM

Nem elérhető Shartigan

  • Középhaladó
  • ***
  • Hozzászólások: 152
Re:Scriptek berakása Kezdőknek.(Kérésre)
« Válasz #6 Dátum: 2011 Augusztus 11, 11:35:52 pm »
Húhh, hát ez... ez nemhogy szájba adva, megrágva, meg is van emésztve! :P

Ment a sticky!


HTML::CSS, SQL, SHELL Programmer/Scripter, PHP Programmer, PERL Programmer
IRC Projects: Narancs(Perl) & Moldor(C#)

konDuku

  • Vendég
Re:Scriptek berakása Kezdőknek.(Kérésre)
« Válasz #7 Dátum: 2011 Augusztus 15, 02:22:04 am »
Mielőtt bárki is belevágna a script leforgatásába nézze át még egyszer! Egy ";" kimarad és kb fél órát el ronthat vele a drága idejéből. Mi Raisen-el pontosan 2 óra hosszát szívtunk emiatt! Mindig azt hittük nem jó az emuhoz a script. Erről jut eszembe! Hogy tudom megnézni ,hogy egy script egyáltalán passzol az én szerverem típusával?

$0undX

  • Vendég
Re:Scriptek berakása Kezdőknek.(Kérésre)
« Válasz #8 Dátum: 2011 Augusztus 15, 10:29:00 am »
Megpróbálod leforgatni (feltéve hogy ha nincs infó ott ahonnan letöltötted)

Nem elérhető Skyne

  • Cube Head
  • ******
  • Hozzászólások: 815
  • NeoCore Owner/Developer
Re:Scriptek berakása Kezdőknek.(Kérésre)
« Válasz #9 Dátum: 2011 Augusztus 15, 08:37:57 pm »
Mielőtt bárki is belevágna a script leforgatásába nézze át még egyszer! Egy ";" kimarad és kb fél órát el ronthat vele a drága idejéből. Mi Raisen-el pontosan 2 óra hosszát szívtunk emiatt! Mindig azt hittük nem jó az emuhoz a script. Erről jut eszembe! Hogy tudom megnézni ,hogy egy script egyáltalán passzol az én szerverem típusával?

Én ezzel nem dicsekednék, syntaxis hibát minden fordító érthetően jelez  ::)

konDuku

  • Vendég
Re:Scriptek berakása Kezdőknek.(Kérésre)
« Válasz #10 Dátum: 2011 Augusztus 27, 03:09:20 am »
Oké lehet ,hogy jelez, de aki nemrégen kezdett bele a dologba, mármint foglalkozni az egész C++ -al, és ez az első esete ,hogy használnia kell az nem arra fog figyelni ,hogy jelez-e neki syntaxis hibát a fordító. És az olvasók 3/4 részének szerintem fogalma sincs hol lehet ezt nyomon követni.

Nem elérhető kagebunshin

  • Középhaladó
  • ***
  • Hozzászólások: 122
Re:Scriptek berakása Kezdőknek.(Kérésre)
« Válasz #11 Dátum: 2011 Augusztus 28, 12:17:28 pm »

Aki csak most kezd bele a házépítésbe először ne a tetőt akarja megépíteni.
"-Egy dolgot viszont elárulhatnál nekem. Ki találta ki, hogy a fák őreinek erejével szálljatok szembe velem, mert nem te ugye? Te nem tudtad!
-Nem... de azért vagyunk többen, hogy valaki tudja."

konDuku

  • Vendég
Re:Scriptek berak
« Válasz #12 Dátum: 2011 Augusztus 28, 03:40:57 pm »
« Utoljára szerkesztve: 2011 Augusztus 28, 03:56:51 pm írta konDuku »

$0undX

  • Vendég
Re:Scriptek berak
« Válasz #13 Dátum: 2011 Augusztus 28, 04:52:49 pm »
Akkor vegy
« Utoljára szerkesztve: 2011 Augusztus 28, 04:54:32 pm írta $0undX »

konDuku

  • Vendég
Re:Scriptek berakása Kezdőknek.(Kérésre)
« Válasz #14 Dátum: 2011 Augusztus 28, 05:17:51 pm »
Nem okoskodok, csak arra céloztam ,hogy ez egy olyan topic amiben egy script beforgatásáról van szó, nem pedig arról ,hogy ,hogyan használjuk a C++ -t, én ezeket a hozzászólásokat mindig úgy fogom fel ,hogy aki jártas a témában annak ez természetes és nem érti ,hogy a kezdő mit nem ért pl a C++ -ban. Mindenkit úgy kezel mintha 5 programnyelvet tudna... :(

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29