Indie Game Csapat!

Indította Bluerák, 2013 március 29, 02:57:17 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

Bluerák

Sziasztok!
Na most kezdjük azzal, hogy a rosszindulatú megjegyzéseket tartsátok meg! Igen tudom, haters gonna hate, de ez van.
Kellene 1-2 ember egy saját fejlesztésű(!) indie játékhoz.
Amit a játékról tudni kell, azt privátban elmondom.
Már megvan az engine, és van egy modellesünk is. A programozás részét pedig én csinálom.
Nem állítom, hogy kis munka, és azt sem hogy élvezetes, de aki szereti az ilyen dolgokat és szeretne részt venni egy jó kis játék megszületésében, az ne féljen csatlakozni!
Ami kellene:
- Modellező (még egy)
- Programozó (még egy)
- Általános ötletekkel foglalkozó ember (Pl. történet folytatása stb.)

Jelentkezni: Privátban v. Skypeon (kovacs.nandor4)
Köszönöm mindenkinek! :)

MacBook Pro 13' 2.26 GHZ, 4 GB RAM - White
iPhone 4S 16GB - Black
iPad 3 - Black

NEW PC:
Asus EAH6670 (1GB 128 bit)
AMD FX AM3+ (4x3.8GHZ)
ASRock 970 EXTREME3
8GB RAM

Armin

Annyit azért elárulhatnál, hogy melyik engine-t használjátok, mert ég és föld mindegyik, plusz elég eltérő nyelvet használnak.

Nekem is sokan javasolták annó, hogy ne egyből 3D-vel kezdjem, hanem valami egyszerűbbel, de túl makacs vagyok  ;D

Bluerák

Én egyelőre source enginere gondoltam, kicsit régi már de mivel pénzt úgysem kérhetünk érte, a célnak tökéletesen megfelel. Egyébként ezzel is lehet szép dolgokat művelni :).

MacBook Pro 13' 2.26 GHZ, 4 GB RAM - White
iPhone 4S 16GB - Black
iPad 3 - Black

NEW PC:
Asus EAH6670 (1GB 128 bit)
AMD FX AM3+ (4x3.8GHZ)
ASRock 970 EXTREME3
8GB RAM

Gameka

En is valami ilyesmin dolgozgatok, igy a napokban alltam neki.



C# XNA-ba irom az engine-t, egyeb tudni valok amit eddig tud/amire eddig kepes, az pedig a kovetkezo dolgok:


  • Kulso fajl meghivasa es beolvasasa
  • Palya letrehozasa es rajzolasa
  • Hatter megjeleneites
  • Jatekos letrehozasa

Armin

Én valahogy beleszerettem a unity-be. Egyszerű kezelni, és a mario szintű 2D-s játéktól a fullos 3D RPG-ig mindenre jó  :)

Gameka

Ellenben ha jol tudom fizetos vagy maga a progi, vagy a publikalas, mar nem tudom pontosan. Ezert nem szeretem az ilyen "hightech" engine-ket, mert valami hatulutoje mindig van. Eleinte amugy en is unity-tem, de nekem annyira nem jott be. :)

Armin

Az ingyenes verzió az minden tekintetben ingyenes, csak annyi a hátulütője, hogy egy csomó dolog kimaradt belőle (dinamikus árnyékolás, stb). De amúgy nem kell fizetni semmiért.

Gameka

Nem tudom. En mindig is a csinald maga hive voltam, mindent a nullarol fel epiteni, szamomra az jelenti az igazi dicsoseget/sikerelmenyt, es annl finomabb nincsen. Ha mindez megvan/megtortent, nincs mas dolog, csak hatradolni a borfotelban, egy pohar whiskyt a kezbe venni, es egy szivart meggyujtani. :D

Bluerák

Idézetet írta: the_scv Dátum 2013 március 30, 10:30:14 DÉLUTÁN
Nem tudom. En mindig is a csinald maga hive voltam, mindent a nullarol fel epiteni, szamomra az jelenti az igazi dicsoseget/sikerelmenyt, es annl finomabb nincsen. Ha mindez megvan/megtortent, nincs mas dolog, csak hatradolni a borfotelban, egy pohar whiskyt a kezbe venni, es egy szivart meggyujtani. :D
Szívemből szóltál. :)

MacBook Pro 13' 2.26 GHZ, 4 GB RAM - White
iPhone 4S 16GB - Black
iPad 3 - Black

NEW PC:
Asus EAH6670 (1GB 128 bit)
AMD FX AM3+ (4x3.8GHZ)
ASRock 970 EXTREME3
8GB RAM

Armin

Na igen, de minek az egész engine-t nulláról megírni, ha van 1000 alternatíva? Jó, nyilván egy indie játéknál kivitelezhető a dolog, de pl. azért egy full 3D-nél már nem valószínű, hogy nekiállnék az elejétől. Így is 1000 év, mire összeraksz egy normális játékot, és azért ezzel is lehet szívni nem is keveset. Ha ehhez még az engine-t is meg kéne írni, akkor nagyjából az unokám letesztelhetné az első Beta verziót  ;D
Az meg már csak mellékes, hogy az engine a nyomába sem érne a mostaniaknak.

De ezt leszámítva igazatok van  :)

Gameka

Nos egy Inide game, lehet osszetett, de lehet nagyon egyszeru kis ertelmetlen pacmannel is primitivebb dolog. Ezt a kis fejlesztoi csapat valogatja (stilus/tema/tortenet). Szoval egy indie game lehetne akar a WoW is, de egy pacman is.

Lehet en vagyok tul hulye, de az indie stilus jelentese, nem tiltja meg egy komolyabb, es egy primitivebb jatek letrehozasat sem. Ez csapattol fugg. :)




Mi is az az indie?
A wikipedia (angol) szócikke szerint azokat a játékfejlesztő csapatokat, kisebb cégeket nevezzük indie-knek, akik anyagilag függetlenek, azaz a játékuk fejlesztése során nem áll mögöttük egy videojáték-kiadó. (Nagy játékfejlesztő cégek is lehetnek anyagilag függetlenek, azonban őket nem soroljuk ebbe a csoportba.)
Az indie játékok elkészítése - attól függően, hogy mennyire összetettek - néhány naptól vagy órától akár több évig is tarthat, jellemzően 1-10 fős fejlesztőgárdával. Az alkotókat általában nem elsősorban az anyagi haszonszerzés, hanem a játékfejlesztés iránti szenvedélyük motiválja, így gyakran születnek olyan szűk rétegnek szóló játékok, amiket a mainstream, hagyományos játékfejlesztő cégek nem engedhetnének meg maguknak. Ezek a játékok gyakran helyezik a hangsúlyt az innovációra, és ezzel esetenként rendkívüli népszerűségre tehetnek szert.
Az elmúlt években a digitális terjesztés (pl. Steam, Windows Live Games), az "okostelefonok" (iPhone, Android), a konzolok szolgáltatásainak (Xbox Live Arcade, PlayStation Network, WiiWare) fejlődésével egyre több lehetőség tárul az indie fejlesztők elé. A különböző fesztiválokra (pl. IGF) benevezett, döntőbe jutó játékok gyakran nagy népszerűségre tesznek szert, nem ritkán akár egy nagyobb kiadó vagy terjesztő támogatását is elnyerhetik.

Armin

#11
Jah, de gondolom itt most nem egy WoW szintű játék kreálása a cél. Ezért írtam, hogy ennél még okés, hogy a nulláról mindent.

Meg amúgy is:
Szinte az összes nagy cég is valamilyen kész engine-t használ, nem a nulláról írják. Pl. MMO-knál:

AION - CryEngine
Tera Online - Unreal Engine, stb.

Pedig ők nem valami hobbi csapat, hanem egész komoly cégek állnak mögöttük  ;)

EroniX

#12
Idézetet írta: Armin Dátum 2013 március 31, 12:13:28 DÉLELŐTT
Szinte az összes nagy cég is valamilyen kész engine-t használ, nem a nulláról írják. Pl. MMO-knál:
Igen, de ez nem egy nagy cég. Ez egy garázsproject aminek a legfontosabb célja, hogy tapasztalatot gyűjtsenek. Abból nem fogsz tanulni ha letöltöd más munkáját és villogsz vele, jó ha tudod mi van a motorháztető alatt és ha tudod miért van az ott.

Idézetet írta: the_scv Dátum 2013 március 29, 11:49:35 DÉLUTÁN

  • Kulso fajl meghivasa es beolvasasa
  • Palya letrehozasa es rajzolasa
  • Hatter megjeleneites
  • Jatekos letrehozasa
Dettó ugyan ilyet csináltam pár éve, csak windowsos alkalmazásban. Elég vicces volt amikor a program lerakott 3412234234 pictureboxot én meg néztem, hogy miért fagyott le a gépem. :D

Egyébként sok sikert!
Azuregos Delta Force

Armin

Idézetet írta: EroniX Dátum 2013 március 31, 12:59:33 DÉLELŐTT
Igen, de ez nem egy nagy cég. Ez egy garázsproject aminek a legfontosabb célja, hogy tapasztalatot gyűjtsenek. Abból nem fogsz tanulni ha letöltöd más munkáját és villogsz vele, jó ha tudod mi van a motorháztető alatt és ha tudod miért van az ott.

Ennyi erővel akkor ne használjon XNA-t se, és egyéb framework-öt se, hanem teljesen a nulláról írjon mindent  ;D
XNA-val miért lenne nagyobb tanulás játékot írni, mint pl. Unity-vel?


Gameka

#14
EroniX:
Idézetet írta: EroniX Dátum 2013 március 31, 12:59:33 DÉLELŐTT

Igen, de ez nem egy nagy cég. Ez egy garázsproject aminek a legfontosabb célja, hogy tapasztalatot gyűjtsenek. Abból nem fogsz tanulni ha letöltöd más munkáját és villogsz vele, jó ha tudod mi van a motorháztető alatt és ha tudod miért van az ott.


Maximalisan egyet ertek, es en sem szeretem mikor ilyenekkel dobaloznak hogy sajat, igy ugy amugy, aztan ha valaki belenezne a forrasba vagy belekerdezne hogy mi mit csinal, akkor nem hiszem hogy nagyon tudna mit mondani ra / meglatna, hogy kb a 3/4 egyezik egy masik jatekeval.

Armin:
XNA-val irt jatekok gyorsabban keszulnek el, jobban meg lehet erteni kezdo fejjel mint egy elore megirt C++ fv.-t. XNA-val idot lehet sporolni, (persze egy elore megirt enginel is) de en itt most a "nullarol kezdett" programokrol beszelek. :) Gyorsabb,  sikerelmenyekben bovebb (mert egy kezdo elvarja, hogy minel hamarabb jusson szemmel lathato/tapasztalhato fejlodesre, ami motivalja), ertelmezhetobb (felteve ha rendesen/szivvel lelekkel es tisztessegesen oda teszi magat az egyen (itt most egy C++-al szemben irt programmal/fv-nyel hasonlitottam ossze)).

Amugy hogy kerdesedre is valaszt adjak, en nagyon engine ellenes vagyok, es az elobbi hozzaszolasaimban is emlitettem mar, hogy en a csinald magad hive vagyok arrol a bizonyos "nullarol". :) Szoval eltero a velemenyunk jatek keszites teren, de ez igy van rendjen. :) (mert hat nem vagyunk egyformak :) )

Powered by EzPortal